0 امتیاز
2.5k نمایش

استفاده از هر کدام از این دو نوع باتری چه مزایا و معایبی داره؟

توسط programmer (4.3k امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز

باتری‌های تعویض‌ناپذیر که با اسم‌های irreplaceable یا unremovable یا embedded عرضه می‌شن در حال بیشتر شدن هستند.
قبل از مقایسه توجه‌تون رو به یک نکته جلب می‌کنم. تبلت‌ها باتری تعویض‌ناپذیر دارند. با این که به نظر می‌رسه نیاز اون‌ها به باتری تعویض‌شدنی بیشتر از گوشی‌ها باشه (نسبت به انرژی مصرفی و حجم استفاده) پس چرا این سول رو در مورد تبلت‌ها نمی‌پرسیم؟ آیا فقط به این دلیل نیست که عادت کردیم باتری گوشی تعویض‌پذیر باشه؟
سوال دیگه این که هر کدوم از ما چند دفعه باتری یک گوشی رو تعویض کرده و باتری جدید براش خریده؟
- با باتری تعویض‌ناپذیر چه چیزهایی رو از دست می‌دهید:
۱- تعویض باتری توسط خودتان وقتی که باتری معیوب هست.
۲- برداشتن باتری و دوباره گذاشتن وقتی که گوشی هنگ کرده و خاموش نمی‌شه.
۳- اطمینان از خاموش شدن کامل فعالیت‌های گوشی (در موارد خاص که خاموش کردن معمولی گوشی همه‌ی فعالیت‌ها رو از کار نمی‌اندازه)
- با باتری تعویض‌پذیر چه چیزهایی رو از دست می‌دین؟
۱- ایجاد یک مکان احتمالی نفوذ آب و گرد و غبار به داخل گوشی (به صورت معمول گوشی‌هایی که باتری تعویض پذیر دارند در پشت گوشی شکاف‌هایی هم برای موارد مختلف هست که با برداشتن گوشی نمایان می‌شه)
۲- استحکام و یکپارچگی کمتر گوشی نسبت به حالتی که بدنه به صورت یکپارچه باشه
...

اگه دقت کنین بقیه‌ی حالات مثبتی که می‌تونین برای باتری تعویض‌پذیر در نظر بگیرین حالت‌هایی هست که به صورت معمول باید گارانتی و ضمانت گوی پاسخگو باشه.
مثلاً ضعیف شدن باتری در زمان غیرمنتظره (زودتر از حد معمول)، هنگ کردن گوشی و ... که ما این ضعف‌های کمپانی ارائه دهنده رو با جایگزین کردن باتری از ذهنمون حذف می‌کنیم!!!

یک نکته‌دیگه این که چرا ما برای مثلاً لنز دوربین گوشی حساسیتی مثل باتری نداریم؟ یا کلاً برای هر قسمتی از گوشی که مصرفی باشه؟

به نظر من چیزی که باعث می‌شه باتری گوشی رو تعویض‌پذیر بخواهیم نا تعویض‌ناپذیر عادت به این عوض کردن باتری گوشی هست در صورتی که تعویض نشدن باتری گوشی به خودی خود هیچ نکته‌ی منفی‌ای نداره

توسط prodo (3.1k امتیاز)
...